Αναλυτικά, η συνέντευξή του στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία":
«Ελληνες, ξεσκουριάστε και απαντήστε τους μολών λαβέ!»
Είναι αγανακτισμένος με αυτούς που έφεραν την Ελλάδα και τους Ελληνες στη χειρότερη κατάσταση της Ιστορίας τους. Χαρακτηρίζει τις Σκουριές «σύγχρονες Θερμοπύλες» και δηλώνει ότι αν για τους Σπαρτιάτες ίσχυε το «ή ταν ή επί τας», στην περίπτωση της σύγκρουσης της περιοχής με το πολιτικό διεφθαρμένο σύστημα ισχύει το «ή ταν ή... ταν». Εξηγεί ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι εχθροί οι κάτοικοι «που δουλεύουν στα λαγούμια των μεταλλείων εις βάρος της υγείας τους και για ένα κομμάτι ψωμί». Ο Αρχιμανδρίτης, πατέρας Χριστόδουλος Αγγελόγλου, πνευματικός και εφημέριος του Ι.Γ. Ησυχαστηρίου «Παναγία, η Φοβερά Προστασία», ο ιερωμένος που πρωτοστατεί στις αντιδράσεις κατά της επένδυσης της Ελληνικός Χρυσός στη Χαλκιδική, τα λέει έξω από τα δόντια σε μια συνέντευξη-ποταμό στην «κυριακάτικη δημοκρατία». Πιστεύει ότι ο αγώνας όλων όσοι αντιδρούν στην επένδυση θα σταματήσει όταν μπουν φυλακή αυτοί που ξεπούλησαν τη δημόσια περιουσία, χωρίς να ζητήσουν έστω ένα πινάκιο φακής για το Δημόσιο, θεωρεί πως η πολιτική βούληση της κυβέρνησης στις μέρες μας είναι «πάρ' τα όλα», «λεηλατήστε ό,τι απέμεινε και στη φύση» και στέλνει μήνυμα στον Αντώνη Σαμαρά ότι αν συνεχίσει έτσι, θα τροφοδοτήσει ο ίδιος τη φωτιά που έχει ανάψει στην περιοχή.
Παρακολουθείτε από την πρώτη στιγμή την υπόθεση των μεταλλείων. Τι είναι αυτό που σας έκανε να ενδυθείτε τον χιτώνα του αγωνιστή κατά της επένδυσης;
Οταν το 2007 ήρθε στους δήμους της περιοχής προς έγκριση το επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης της εταιρίας, όλοι οι φορείς του τόπου κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν μαζί με τον δήμο. Ηρθαν τότε οι κάτοικοι και με παρακάλεσαν να τους βοηθήσουμε στον αγώνα τους για να μην καταστραφεί ο τόπος τους, τα νερά τους, η υγεία τους και οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας τους (μελισσοκομικές, αγροτικές, κτηνοτροφικές κ.λπ.), οι οποίες είναι πλήρως εναρμονισμένες με την κοινωνική, πολιτιστική και περιβαλλοντική πραγματικότητα της περιοχής, δηλαδή να μην καταστραφεί το μέλλον των παιδιών τους. Δεν μου επιτρεπόταν να αδιαφορήσω σε καμία περίπτωση. Οφειλα να δω αν έχουν δίκαιο ή όχι και να λάβω ξεκάθαρα θέση υπέρ αυτών που είχαν δίκαιο. Ο Χριστός είπε: «Οίδα σου τα έργα ότι ούτε ψυχρός ει ούτε ζεστός· όφελον ψυχρός ης ή ζεστός. Ούτως ότι χλιαρός ει, και ούτε ζεστός ούτε ψυχρός, μέλλω σε εμέσαι εκ του στόματός μου» (Αποκ. γ΄ κεφ. 15-16 στχ.). Κατάλαβα ότι πρόκειται περί α) ενός μείζονος οικονομικού σκανδάλου, που μπροστά του ωχριούν η Siemens, τα υποβρύχια, το Καλλίδρομο, τα ομόλογα κ.λπ., και β) ότι πρόκειται περί ενός αδιαμφισβήτητου περιβαλλοντικού εγκλήματος, που θα ερημοποιήσει την περιοχή, που ήδη έχει υποστεί μη αναστρέψιμη, ανυπολόγιστη βλάβη. Για εμένα πλέον ήταν μονόδρομος η συμπόρευσή μου με αυτούς που αγωνίζονται για την επικράτηση του δικαίου, της προστασίας του περιβάλλοντος και όχι με όσους στοχεύουν στην κερδοσκοπία με την καταστροφή του περιβάλλοντος. Αυτό ήταν υποχρέωσή μου πνευματική και κοινωνική, υπαγορευόμενη από τον Νόμο του Ευαγγελίου και του Συντάγματος, που απαιτεί την κοινωνική αλληλεγγύη.
Ποια είναι η άποψή σας για την πρόσφατη εισβολή των κουκουλοφόρων στο εργοτάξιο της Ελληνικός Χρυσός στις Σκουριές;
Θα σας απαντήσω με μία ερώτηση παραβολική: Εάν κάποιοι λήστευαν τη δημόσια περιουσία, με αποτέλεσμα από την ανέχεια να αυτοκτονούν τα αδέλφια σου, να ψάχνουν οι συγγενείς σου για φαγητό στα σκουπίδια, να κατάσχουν το σπίτι σου, να μένουν στον δρόμο τα παιδιά σου, εσύ να μένεις άνεργος, να μην μπορείς να ξεχρεώσεις τις υποχρεώσεις σου και να διατάζουν για λιγοστό χρέος να μπεις στη φυλακή. Ο πατέρας σου και η μητέρα σου να μην μπορούν να αγοράσουν τα φάρμακά τους, να κόβουν το επίδομα της ανάπηρης τετραπληγικής αδελφής σου, να σου κόβουν το ρεύμα, το νερό… Και την ίδια στιγμή, αυτοί που σε έφεραν σε αυτή την κατάσταση, με το προϊόν της περιουσίας που ξεπούλησαν και λήστεψαν, να κάνουν επένδυση και να λεηλατούν το φυσικό σου περιβάλλον, με αποτέλεσμα να δηλητηριάζονται τα νερά σου, να…, να…, να… και να απασχολούν ως προσωπικό στις «επενδύσεις» καταστροφής του τόπου σου όσους τους ψήφισαν. Η Δικαιοσύνη να βλέπεις να μην επεμβαίνει, η Αστυνομία να προστατεύει με άγρια καταστολή την επένδυσή τους και εσύ να φωνάζεις, να διαδηλώνεις, να καταγγέλλεις για να αποδοθεί δικαιοσύνη, αλλά κανένας από τους υπευθύνους και τους αρμοδίους να μη δίνει σημασία, αντιθέτως να σε κατηγορούν για μέλος τρομοκρατικής οργάνωσης. Επειτα απ' όλα αυτά, λοιπόν, αν γεμάτος απόγνωση, αγανάκτηση, οργή, πας το βράδυ και βάλεις φωτιά στα παράνομα κοντέινερ, τα οποία η ίδια η Πολεοδομία είχε αποφανθεί ότι είναι παράνομα και είχε δώσει εντολή να φύγουν και δεν έφυγαν, ερωτώ: Τι άποψη έχετε εσείς; Ποιον θα καταδικάζατε; Ποια είναι η άποψή σας; Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει να μπει φυλακή αυτός που υπέγραψε την παράνομη σύμβαση μεταβίβασης και ξεπούλησε τη δημόσια περιουσία, πλούτισε τους εργολάβους, ζημίωσε το Δημόσιο, ο οποίος και εξ ολοκλήρου χρεώνεται από εκεί και πέρα το καθετί που γίνεται.
Πώς οραματίζεστε την ανάπτυξη στην περιοχή, αν εκλείψουν τα μεταλλεία; Υπάρχει εναλλακτική προοπτική;
Η Βόρεια Χαλκιδική είναι ίσως το πιο όμορφο κομμάτι της Ελλάδος· το μόνο μειονέκτημά της ίσως είναι πως ακόμα και το υπέδαφός της είναι χρυσό! Εχει το Αγιον Ορος, μοναδικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, προστατευόμενο από την UNESCO. Είναι η πατρίδα του Αριστοτέλη με πλούσιους αρχαιολογικούς χώρους, έχει και το αρχαιότερο πρώτο μοναστήρι του Αθωνα, την Ι. Μονή Ζυγού του 960 μ.Χ. Εχει τις καλύτερες παραλίες με γαλάζιες σημαίες για παραθέριση, αλιεία και ιχθυοκαλλιέργεια, μοναδικά αρχέγονα δάση προστατευόμενα από το NATURA, προσφερόμενα για αγροτουρισμό, μελισσοκομία, οικοπεριήγηση κ.λπ. Εχει προσκυνηματικό αντικείμενο, γεωργία, κτηνοτροφία, μελισσοκομία· έχει τη διώρυγα του Ξέρξη και μια περιοχή που μπορεί να γίνει ένα απέραντο μεταλλευτικό πάρκο που θα προσήλκυε εκατομμύρια τουρίστες με τεράστια έσοδα για το Δημόσιο και τον δήμο και πολλές θέσεις εργασίας. Εχει όλες ανεξαιρέτως τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη. Εχει…, έχει… Από τον Φίλιππο τον Β΄ όμως μέχρι σήμερα δεν υπήρξε και δεν υπάρχει πολιτική βούληση από τους κυβερνώντες. Για εμάς είναι απαράδεκτο ακόμα και το να ρωτούν κάποιοι αν μπορεί σε αυτή την περιοχή να υπάρξει εναλλακτική προοπτική. Ολοι αυτοί που ως ανάπτυξη θεωρούν μόνο το όραμά τους να λεηλατήσουν και να καταστρέψουν τα δάση, τα νερά, τα «πάντα», είναι εγκληματίες. Ας βάλουν για μία τετραετία ως δήμαρχο του Δήμου Αριστοτέλη τον πρόεδρο της Ανάβρας κ. Δημ. Τσουκαλά, και θα δουν όλα τα διεθνή κανάλια να τρέχουν σε λίγους μόνο μήνες να προβάλουν τα θαύματα ανάπτυξης, και όχι την ανάπτυξη των ΜΑΤ στην περιοχή και τη βίαιη καταστολή. Είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να καθιστά παγκοσμίως γνωστό ένα κατσικοχώρι που λέγεται Ανάβρα, με μηδέν ανεργία κ.λπ., και να διερωτώνται αν μπορεί να αναπτυχθεί διαφορετικά η περιοχή της Β. Χαλκιδικής με όλες τις προϋποθέσεις κάθε μορφής ανάπτυξης; Πριν από λίγες ημέρες, για πρώτη φορά στην ιστορία της Β. Χαλκιδικής, με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ έγινε ημερίδα και πολλοί καθηγητές του ΑΠΘ υπέδειξαν πώς ο τόπος μπορεί να αναπτυχθεί, δηλώνοντας ότι προτίθενται όλοι να βοηθήσουν. Λείπει όμως η πολιτική βούληση. Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης δυστυχώς στις μέρες μας είναι «πάρ' τα όλα», «λεηλατήστε ό,τι απέμεινε και στη φύση».
Ποιος είναι τελικά ο εχθρός στον «πόλεμο» αυτό, με δεδομένο ότι υπάρχουν και 1.200 κάτοικοι της περιοχής που εργάζονται στα μεταλλεία;
Εχθροί μας σε καμία περίπτωση δεν είναι οι κάτοικοι που δουλεύουν στα λαγούμια των μεταλλείων εις βάρος της υγείας τους και για ένα κομμάτι ψωμί, επειδή τους ενέβαλαν σε αδιέξοδο αυτοί που έβαλαν σε αδιέξοδο όλους τους Ελληνες. Αυτοί, αντί να αυτοκτονούν, αντί να ψάχνουν στα σκουπίδια, με βαριά καρδιά αποφασίζουν, αντί να πεθάνουν «οικολογικά», να πεθάνουν μέσα στις στοές, καταστρέφοντας τη φύση του τόπου τους. Αν θέλετε, εγώ προσωπικά δεν θεωρώ εχθρό μου ούτε την εταιρία, η οποία κάνει τη δουλειά της (αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο φυσικό και το ανθρώπινο περιβάλλον) και εξυπηρετεί απολύτως το οικονομικό συμφέρον της. Ο αρμόδιος εισαγγελέας είναι αυτός που πρέπει να εξετάσει εάν το οικονομικό συμφέρον της (εννοώ της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.) διενεργήθηκε εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και σε τι βαθμό. Εκείνοι είναι εγκληματίες που πτώχευσαν την Ελλάδα και τους Ελληνες, ξεπούλησαν τη δημόσια περιουσία σε εργολαβικά και εκδοτικά συμφέροντα, τους έβαλαν να καταστρέψουν τον τόπο μας, να διαρρήξουν την κοινωνική συνοχή, να…, να…, να... Αυτοί είναι οι εχθροί μας. Για εμάς η χειρότερη τρόικα είναι το πολιτικό - εκδοτικό - εργολαβικό κατεστημένο, που έφερε την κατάσταση εδώ.
Τα όσα πρωτόγνωρα ζει η περιοχή σας θεωρείτε ότι είναι απότοκα ενός κράτους διαπλοκής που ξεπουλά τη δημόσια περιουσία αντί πινακίου φακής;
Ναι, σαφέστατα. Στο μόνο που διαφωνώ είναι ότι το κράτος ούτε καν πινάκιο φακής δεν πήρε. Δείτε τι έγινε με τη σύμβαση. Οχι μόνο δεν πήρε -αν γίνει σωστή έρευνα, θα αποδειχτεί ότι όχι μόνο ξεπούλησε και οι «εργολάβοι» αποκόμισαν εκατοντάδες εκατομμύρια υπεραξίες που έπρεπε να τις εισπράξει το Δημόσιο-, αλλά το κράτος έδωσε και από πάνω δεκάδες εκατομμύρια για να βάλει σε πρόγραμμα επανακατάρτισης τους απολυμένους από την ΤVX εργαζομένους, δημιούργησε σχολή ΟΑΕΔ και ξοδεύει γι’ αυτά χρήματα έως αυτήν τη στιγμή. Είναι λάθος αυτό που λένε κάποιοι ότι «χαρίστηκαν» τα μεταλλεία αντί 11.000.000 ευρώ. Γιατί δόθηκαν 11.000.000 ευρώ στην ΤVX; Ποιο δικαστήριο απεφάνθη; Κανένα. Ποιος δημόσιος διαγωνισμός έγινε; Τις ζημίες εκατοντάδων εκατομμυρίων αξίας που έπρεπε να μας αποζημιώσει η ΤVX για τα περιβαλλοντικά της εγκλήματα ποιος τις αμνήστευσε; Τα ποινικά της και περιβαλλοντικά αδικήματα ποιος τα αμνήστευσε; Ο «χαλκιδικάρχης»; Ο «αυτοκράτορας»; Ο «απόλυτος μονάρχης»; Το Δημόσιο δεν εισέπραξε ούτε πινάκιο φακής και έδωσε από πάνω και δεκάδες εκατομμύρια! Μέχρι και το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προθυμοποιήθηκε η Ελλάδα να μην το πληρώσει η εταιρία, προτιμώντας το πρόστιμο να πληρωθεί από το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο. Και το έλλειμμα τώρα του δημόσιου ταμείου καλούνται όλοι οι Ελληνες να το πληρώσουν και γι’ αυτό έχουν έννομο συμφέρον όλοι να αγωνίζονται για τις σύγχρονες Θερμοπύλες που λέγονται Σκουριές.
Σας έχουν αποκαλέσει επαναστάτη αρχιμανδρίτη. Πώς σχολιάζετε τον χαρακτηρισμό αυτό;
Είναι τέτοια απλώς η διαφθορά στην Ελλάδα, τέτοια η εξαθλίωση, που όταν κάποιος προσπαθεί να είναι ενεργός νόμιμος πολίτης και να ασκεί τα δικαιώματά του, στα μάτια της διεφθαρμένης καθεστηκυίας τάξεως φαντάζει ή μάλλον θέλουν να τον καταδείξουν με τα ΜΜΕ ως επαναστάτη, αντάρτη, αναρχικό, τρομοκράτη. Προσπαθώ απλώς να είμαι ενεργός χριστιανός και ενεργός πολίτης. Τίποτα περισσότερο, πράγμα που επιτέλους πρέπει να κάνουμε όλοι οι χριστιανοί και όλοι οι Ελληνες.
Ο Παπαφλέσσας υπήρξε μια από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές ιερέα στην ελληνική Ιστορία που «έσπασε» την καθεστηκυία άποψη για τον ιερωμένο. Βλέπετε στον εαυτό σας έναν... Παπαφλέσσα στην υπόθεση των μεταλλείων;
Καταρχάς, εντολή του Κυρίου που υπηρετώ είναι να μην κοιτάζω προς τον εαυτό μου. Το πνεύμα του Παπαφλέσσα βλέπω όμως να το έχουν οι κάτοικοι της περιοχής, από τον πιο μικρό έως τον γεροντότερο, και γι’ αυτούς είμαι περήφανος. Αυτοί έσπασαν την καθεστηκυία άποψη για τους αδιάφορους Ελληνες και αποστέλλουν πανελλήνιο μήνυμα: «Ελληνες, με τις Σκουριές σας, ξεσκουριάστε». Εγώ είμαι ένας απλός ταπεινός ιερέας, που τους συμπαραστέκομαι με όση δύναμη μου χαρίζουν ο Θεός και η Παναγία, η Φοβερά Προστασία, η οποία πιστεύω ότι εντός λίγων πλέον ημερών θα ενεργήσει καταλυτικά.
Σας απασχολεί το εμφυλιοπολεμικό κλίμα ανάμεσα στους κατοίκους μιας περιοχής από την οποία το Αγιον Ορος -με τους γνωστούς συμβολισμούς και την πνευματικότητά του- βρίσκεται μια ανάσα μακριά;
Σαφέστατα με ενοχλεί το εμφυλιοπολεμικό κλίμα που δημιούργησε το κράτος στην περιοχή μας, και σαφέστατα διαταράσσεται η αρμονία της Αθωνικής Πολιτείας με την προ του Αθω περιοχή. Ρωτούν αν θα υπάρξει περιβαλλοντική καταστροφή. Υπάρχει το φυσικό περιβάλλον και το ανθρώπινο περιβάλλον. Η ζημιά που ήδη επέφεραν στην περιοχή μας είναι μη αναστρέψιμη και ανυπολόγιστη· διέρρηξαν την κοινωνική συνοχή, διαίρεσαν την τοπική κοινωνία και τα χωριά, στράφηκαν κάτοικοι εναντίον των άλλων κατοίκων, πατέρας δεν μιλά στο παιδί του, συγγενείς δεν μιλιούνται μεταξύ τους, χτυπιούνται μεταξύ τους, πήραν τα όπλα. Διεταράχθη η δημόσια τάξη, δυσφημίστηκε παγκοσμίως η Χαλκιδική, κατεστάθησαν όλοι οι κάτοικοι ύποπτοι για συμμετοχή σε εγκληματική τρομοκρατική οργάνωση. Ο δήμαρχος μηνύει ως κακούργους τους δημότες του, ανήλικα παιδιά διά της βίας οδηγούνται σε υπόγεια να εξεταστούν από την Αντιτρομοκρατική, ο ίδιος δεν μπορεί να πάει στην έδρα του δήμου να συνεδριάσει. Ολη η περιοχή είναι αστυνομοκρατούμενη, καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα των κατοίκων και για τον λόγο αυτό επενέβη η Διεθνής Αμνηστία. Πάνω από κάθε οικονομική μορφή δημόσιου συμφέροντος είναι η μη διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής και η μη παρεκτροπή της δημόσιας τάξης. Και τα δύο όμως έχουν διαρρηχθεί στο ανθρώπινο περιβάλλον στον μέγιστο βαθμό. Από δω και στο εξής ο Θεός να βάλει το χέρι Του για να μη θρηνήσουμε και ανθρώπινες ζωές. Η κάθε άλλη βλάβη στο φυσικό περιβάλλον -όσο μεγάλη κι αν είναι- είναι μικρότερης βαρύτητας από την ανθρώπινη βλάβη που προανέφερα. Η επένδυση αυτή είναι καταστροφική για τον τόπο. Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν είναι αξιοβίωτη,δεν αξίζει να τη βιώνεις, να τη χαίρεσαι εσύ, ο διπλανός σου, τα παιδιά σου.
Ποιος πιστεύετε ότι φταίει για την κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή και πού εκτιμάτε ότι θα σταματήσει η σύγκρουση αυτή;
Υπεύθυνοι είναι αυτοί που υπέγραψαν και κατέστρεψαν όλη την Ελλάδα και υπογράφουν και για την καταστροφή της Χαλκιδικής, της Ροδόπης, του Κιλκίς, του Εβρου, για δε τη Χαλκιδική ο κυρίως υπεύθυνος είναι ο πρώην υφυπουργός Οικονομίας κ. Πάχτας -και νυν δήμαρχος- που υπέγραψε την περιβόητη σύμβαση μεταβίβασης το 2003. Σχετικά με τη σύγκρουση που με ρωτάτε για τις Σκουριές, σας απαντώ ότι για μεν τους Σπαρτιάτες ίσχυε το «ή ταν (δηλ. ή να φέρεις την ασπίδα νικητής) ή επί τας (δηλ. ή να σε φέρουν πάνω της νεκρό), για δε τη δική μας νόμιμη σύγκρουση με το πολιτικό διεφθαρμένο σύστημα, που επιζητεί την καταστροφή μας, ισχύει το: «ή ταν ή… ταν»! Δεν υπάρχει «επί τας». Αυτός ο δίκαιος αγώνας μας θα σταματήσει, όταν δούμε να μπαίνουν φυλακή αυτοί που ξεπούλησαν όλη τη δημόσια περιουσία χωρίς να ζητήσουν έστω ένα πινάκιο φακής για το Δημόσιο, πλουτίζοντας μόνον τους εργολάβους και μεγαλοεκδότες.
Εχετε πει ότι μια άλλη «τρόικα», η Αγία Τριάδα, στο όνομα της οποίας έχει θεσπιστεί το Σύνταγμα του ελληνικού κράτους, δεν έχει βάλει την υπογραφή της σε κανένα επενδυτικό σχέδιο καταστροφής και δεν πρόκειται να τη βάλει. Τι γίνεται αν η σύγχρονη «τρόικα» συνεχίσει να πιέζει για τις επενδύσεις;
Διαχρονικά έχει αποδειχτεί εμπράκτως ότι του μεν Ελληνα ο τράχηλος ζυγό και πίεση δεν υποφέρει, η δε Ελλάδα έχει αποδειχτεί ότι «ποτέ δεν πεθαίνει και δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά, απλώς λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά»! Διαχρονικά, όσοι μας ζήτησαν γην και ύδωρ πάντα έλαβαν ως απάντηση το «ΟΧΙ» ή το «Μολών λαβέ». Εξαίρεση αποτελεί η σημερινή κυβέρνηση «ως τρίπτυχο», που η τρόικα τούς είπε «δώσ' τα όλα» και αυτοί υπέγραψαν «πάρ' τα όλα», ο δε λαός μέχρι τώρα εφάρμοζε το «λίγο καιρό ξαποσταίνει». Τώρα κάνει το καθήκον του, αφού πλέον δεν έχει να χάσει και τίποτα άλλο.
Οι δημόσιες τοποθετήσεις σας, με πιο χαρακτηριστική την τελευταία στη Μεγάλη Παναγία, δείχνουν έναν ποταμό οργής που ξεχειλίζει. Είστε οργισμένος και με ποιους;
Είμαι αγανακτισμένος με αυτούς που έφεραν την Ελλάδα και τους Ελληνες στη χειρότερη κατάσταση της Ιστορίας τους, αλλά και με τους Ελληνες που ενώ επί σειρά ετών βλέπουν ποιοι τους καταστρέφουν, απλώς συνεχίζουν να τους ψηφίζουν εξαπατώμενοι από τα κατά συρροήν και κατ’ εξακολούθηση ψεύδη τους και από τους εκβιασμούς τους, που με τρόπο τα ΜΜΕ τα προβάλλουν, επιδεικνύοντας αλληλεγγύη στο διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα. Δυστυχώς με τη «συναίνεση» του λαού πραγματοποιούνται όλα αυτά και επιτέλους είναι ώρα «εξ ύπνου εγερθήναι».
Εχετε δηλώσει ότι το Ησυχαστήριο «Παναγία, η Φοβερά Προστασία» δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να μετατραπεί σε «Παναγία Αδιαφορούσα» και πως δεν είναι τυχαίο ότι η Παναγία χαρακτηρίστηκε και «όρος αλατόμητον». Μ' αυτόν το συμβολισμό ποια θα είναι η τύχη του όρους Κάκαβος, κατά τη γνώμη σας;
Η τύχη του όρους Κάκαβος είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την τύχη της ζωής των κατοίκων της περιοχής. Ο Κάκαβος είναι ο υδροταμιευτήρας της περιοχής και της υπόλοιπης Χαλκιδικής. Από εκεί πηγάζουν όλα τα νερά (επιφανειακά και υπόγεια) που δίνουν ζωή στον τόπο μας, στην αγροτιά, στην κτηνοτροφία. Είναι ο πνεύμονας που δημιουργεί το όμορφο μικροκλίμα της περιοχής και απορροφά το διοξείδιο του άνθρακα, καθαρίζει την ατμόσφαιρα, μας παρέχει την ξυλεία. Μέσα σε αυτόν φιλοξενούνται χιλιάδες ζώα, εκεί…, εκεί… Ο,τι σχεδίασαν η πολιτική και η οικονομική σκοπιμότητα ούτε τον άνθρωπο υπηρέτησε ούτε την κοινωνία. Μία μόνη διέξοδος γνωρίζαμε ότι υπάρχει, το να «πάρουμε τα βουνά». Τώρα φροντίζουν να υπογράψουν να λεηλατηθούν και να καταστραφούν και αυτά, είναι απίστευτο αυτό και σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε ο Κάκαβος να τύχει καταστροφής και ερημοποίησης, διότι την ίδια τύχη θα έχουμε και εμείς.
Απευθυνόμενος στον κόσμο στο πρόσφατο συλλαλητήριο στη Μεγάλη Παναγία τονίσατε ότι ο χρυσός για να αναδειχτεί πρέπει να περάσει από φωτιά. Βλέπετε μπροστά κι άλλες «φωτιές» στο σίριαλ των Σκουριών;
Τη φωτιά τη βάζουν αυτοί που έβαλαν την υπογραφή τους και που ξεπούλησαν όλη τη δημόσια περιουσία. Αφού ξεπούλησαν τα πάντα, αφού λεηλάτησαν τα ασφαλιστικά Ταμεία και πτώχευσαν τη χώρα, τώρα υπογράφουν να λεηλατηθεί και το φυσικό περιβάλλον, τα δάση, τα βουνά, τα νερά μας και η Μακεδονία, η Ροδόπη, ο Εβρος να γίνουν μια απέραντη χαβούζα τοξικών αποβλήτων. Είναι λυπηρό ο κ. πρωθυπουργός, που είχε κρίνει σκόπιμο να ρίξει την κυβέρνηση της Ν.Δ. επί Μητσοτάκη για το όνομα «Μακεδονία», σήμερα ο ίδιος για τη Χαλκιδική, το Κιλκίς, τις Σάπες, την Κομοτηνή, το Πέραμα Αλεξανδρούπολης να βάζει την υπογραφή του για την καταστροφή τους. Ε, λοιπόν, η Μακεδονία και η Θράκη θέλουν πλέον να μετονομαστούν σε «Ελντοράντο»; Αν συνεχίσει έτσι, είναι σίγουρο ότι ο ίδιος θα τροφοδοτήσει «τη φωτιά που έχει ανάψει» και ότι ο κυρίαρχος λαός θα τον στείλει πολύ σύντομα στο σπίτι του.
Μέχρι πού θα φτάνατε για να διαδηλώσετε την αντίθεσή σας στην επένδυση;
Μέχρι την Παναγία, τη Φοβερά Προστασία. Δεν χρειάζεται παραπέρα, ούτε σε άλλον. Μπορείτε να μου αντιτείνετε: Γιατί δεν καταφεύγετε κατευθείαν σε Αυτήν και κάνετε τόσες άλλες ενέργειες; Σας απαντώ ότι ο Χριστός θέλει εμείς να κάνουμε αυτό που μπορούμε και Εκείνος θα κάνει αυτό που αδυνατούμε εμείς. Είπε στον κόσμο: «Αποκυλήστε τον λίθο». Γιατί; Δεν μπορούσε Αυτός να τον αποκυλήσει; Μπορούσε. Επειδή όμως και εμείς μπορούσαμε, θέλησε να κάνουμε εμείς αυτό που μπορούμε και στη συνέχεια ο Χριστός έκανε αυτό που ήταν αδύνατον σε εμάς τους ανθρώπους. Είπε στον νεκρό Λάζαρο: «Δεύρο έξω». Πρέπει να συμβάλουν και οι δύο θελήσεις, και η ανθρώπινη και η θεία. Ακόμα και οι αρχαίοι, προ Χριστού, πρόγονοί μας έλεγαν: «Συν Αθηνά και χείρα κίνει».
Μαρία Μαθιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου