Ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά ύστερα από εισήγηση του Δημάρχου κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, εξέφρασε σύσσωμο την ριζική αντίθεσή του, στη σχεδιαζόμενη, από το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κατάργηση και συγχώνευση, σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το ψήφισμα που ενέκρινε με συντριπτική πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο, βασίστηκε στην εισήγηση του Δημάρχου και σε ορισμένες προτάσεις δημοτικών συμβούλων.
Το ψήφισμα έχει ως εξής:
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
«Ζούμε σε καθεστώς μνημονίου και οι συνέπειες αυτής της πολιτικής επιλογής είναι πλέον φανερές στην καθημερινότητα του πολίτη.
Η ύφεση, η ανεργία και η κοινωνική αποσύνθεση απειλούν πλέον την κάθε γειτονιά, το κάθε σπίτι.
Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου, επιδιώκει σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αλλαγές με στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση.
Με το νέο προϋπολογισμό του 2011 οι δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν δραματικά, πολύ κάτω από το 3% του ΑΕΠ.
Οι τακτικές επιχορηγήσεις στους δήμους για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μειώθηκαν για το 2010 κατά 50% και για την χρονιά αυτή προβλέπεται περαιτέρω μείωση.
Η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ.
Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση εκτεταμένων συγχωνεύσεων-καταργήσεων δημοτικών γυμνασίων και λυκείων σε όλη τη χώρα.
Στο όνομα του ΔΝΤ και κατ’ επιταγή του το σχολείο της γειτονιάς καταργείται για να δώσει τη θέση του σε πολυπληθή και απρόσωπα σχολικά κέντρα.
Την ίδια στιγμή, η παραπαιδεία γιγαντώνεται και η κάθε οικογένεια στην κυριολεξία ματώνει για να μορφώσει τα παιδιά της, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία του Κ.ΑΝ.Ε.Π της ΓΣΕΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στη παραπαιδεία ξοδεύονται ετησίως 5,5 δις ευρώ.
Η μείωση των δαπανών για την παιδεία συνεπάγεται την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα για τους μαθητές, περισσότερα βάρη για τους γονείς.
Πιστεύουμε ότι η Πολιτεία, πέρα από τις αναμφισβήτητες ευθύνες παλαιοτέρων και νεότερων κυβερνήσεων και τις εφαρμοζόμενες πολιτικές για την παιδεία, οφείλει να ακολουθήσει το παράδειγμα των οικογενειών και να κάνει όποιες θυσίες απαιτούνται για να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης της δημόσιας παιδείας.
Ιδιαίτερα σήμερα οφείλει να δείξει εκείνη την πολιτική βούληση που θα εγγυάται την έξοδο από την κρίση δίνοντας ελπίδα και όραμα στις νέες γενιές, στα παιδιά μας.
Για το Δημοτικό Συμβούλιο η υγεία και η παιδεία είναι υπέρτατα αδιαπραγμάτευτα κοινωνικά αγαθά που όλοι μας οφείλουμε να τα περιφρουρήσουμε.
Για τις δεδομένες αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης εμείς ως εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας, οφείλουμε να εκφράζουμε τις ανάγκες και τα βιώματα της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, να είμαστε πραγματικοί και συγκεκριμένοι.
Όλοι οι παράγοντες των τοπικών κοινωνιών, τοπική αυτοδιοίκηση, γονείς κι εκπαιδευτικοί πρέπει τώρα να συμμαχήσουμε για να μην περάσουν οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.
Για να ακυρώσουμε την πολιτική που υποβαθμίζει την παιδεία μας με πρόσχημα τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις των σχολικών μονάδων, για τις οποίες διαφωνεί σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά και που σχεδιάζονται όχι για παιδαγωγικούς λόγους, αλλά με μοναδικό κριτήριο τις λογιστικές αλχημείες της τρόικας.
Για να απαιτήσουμε, αφού λόγω Καλλικράτη ο δήμος αναλαμβάνει τόσες πολλές αρμοδιότητες κι εκκρεμότητες χωρίς τις ανάλογες πιστώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, να έχουμε και τον πρώτο λόγο σε θέματα που αφορούν την αναδιάρθρωση, όπου αυτή κρίνεται αναγκαία για λόγους παιδαγωγικούς.
Για να απαιτήσουμε την αύξηση της χρηματοδότησης των ΟΤΑ για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.
Για να απαιτήσουμε να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα γενναίας χρηματοδότησης προκειμένου να χτιστούν νέα σύγχρονα σχολεία, αλλά και για να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στα υπάρχοντα κτίρια.
Συγκεκριμένα, για τον Πειραιά μας να απαιτήσουμε και να εξασφαλίσουμε όλους τους απαλλοτριωμένους χώρους πού έχουν προβλεφθεί να κτιστούν σχολεία, και να ενταχθούν κατά προτεραιότητα σ’ ένα πρόγραμμα ανέγερσης νέων σχολείων χωρίς καμιά ακύρωση και δίχως άλλες καθυστερήσεις.
Επειδή:
Τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που μαστίζουν την πόλη μας οξύνονται, με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελεσματικότητα,
Απαιτούμε:
ο Πειραιάς να ενισχυθεί άμεσα σε εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή δηλώνουμε με τον πιο αποφασιστικό τρόπο ότι θα αγωνιστούμε για τη βελτίωση της παιδείας μας, θα κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά ζωντανά δημιουργικά γιατί και στους πιο δύσκολους καιρούς αυτό που μας απομένει είναι τα παιδιά μας, η παιδεία μας και ο πολιτισμός μας, τα πιο τιμημένα ατίμητα για κάθε άνθρωπο για μια πόλη για μια κοινωνία.»
Επίσης το Δημοτικό Συμβούλιο όρισε τις 2 Σχολικές Επιτροπές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Πειραιά. Όσον αφορά τα 3 Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια (Ιωνίδειο, Ράλλειο και Ζάνειο) αποφασίστηκε να τεθεί ως αίτημα στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η συγκρότηση 3 ξεχωριστών σχολικών επιτροπών, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και της ιστορίας που έχει καθένα απ΄ αυτά τα κληροδοτήματα.
πηγή