-Είναι το πιο αποδοτικό ενεργειακά καύσιμο αφού η ενεργειακή του απόδοση χρησιμοποιούμενη σε fuel cells ξεπερνά αυτή του πετρελαίου.
-Είναι απόλυτα ασφαλές αφού όταν «καίγεται», δηλαδή ενώνεται με το οξυγόνο, το μοναδικό «καυσαέριο» που προκύπτει είναι πεντακάθαρο νερό.
-Είναι το οικονομικά και οικολογικά συμβατότερο από τις μέχρι τώρα εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Για παράδειγμα, τα solar panels και τα αιολικά πάρκα απαιτούν μεγάλες επιφάνειες, εντατική συντήρηση και εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, απαιτώντας τεράστια ποσά και εκτάσεις, ενώ προσφέρουν μικρή αξιοπιστία. Αντίστοιχα τα υδροηλεκτρικά φράγματα έχουν μεγαλύτερη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον.
-Βρίσκεται παντού γύρω μας και περιμένει να το «εξορύξουμε» με το πλέον «συμφέροντα» τρόπο δίνοντας μας την δυνατότητα να το προμηθευόμαστε από πηγές που το «ανανεώνουν» με τον πλέον φυσικό τρόπο όπως τα φυτά.
-Είναι κοινωνικά συμβατό, αφού ο κύκλος χρήσης του και η τεχνολογία που απαιτείται είναι συμβατή με την υπάρχουσα, επιτρέποντας μια ομαλή προσαρμογή της αγοράς ενέργειας, αλλά και της καθημερινής ζωής στο καινούργιο καύσιμο. Σε απλά ελληνικά το υδρογόνο δεν είναι παρά ένα καινούργιο «πράσινο» καύσιμο που ήδη αρχίζει να αντικαθιστά την βενζίνη καθώς τα fuel cells μπαίνουν σε μαζική παραγωγή αντικαθιστώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ηδη παράγονται από ιδιώτες κινητήρες υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου για πάρα πολλές χρήσεις: αυτοκίνητα, σκάφη, μηχανάκια, σπίτια, βιομηχανίες κλπ.
Ο φιλικός και με μηδενικούς ρύπους κινητήρας υδρογόνου ειναι ιδανικός για αυτοκίνητα, φορτηγάκια, μηχανάκια, καθώς και για βάρκες και σκάφη που λειτουργούν προς το παρόν σε λίμνες με εξωλέμβιες μηχανές βενζίνης. Ομως σε πολλες λίμνες στη βόρεια αμερική αλλά και στη βόρεια ευρώπη έχει απαγορευτεί η χρήση εξωλέμβιων μηχανών μιας και μολύνουν το περιβάλλον και έτσι η μόνη λύση ειναι η χρήση κινητήρων υδρογόνου οι οποίοι δίνουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια σε ηλεκτρικές εξωλέμβιες που προσαρμόζονται στο σκάφος.
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι το υδρογόνο είναι εξαιρετικά εύφλεκτο και «δύστροπο» υλικό, πράγμα που δημιουργεί την ανάγκη για εύκολη και ασφαλή παραγωγή του, κοντά στο σημείο εκμετάλλευσής του. Διαφορετικά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να επιβαρυνθούμε με τα έξοδα της εξαιρετικά επικίνδυνης και πανάκριβης μεταφοράς του και της εξίσου ακριβής και επικίνδυνης αποθήκευσης του.
Στην φετεινή ΔΕΘ προτείνονται από την TROPICAL SA:
b) Επίσης προτείνεται το Green Scooter, ένα σκουτεράκι πόλης που μπορεί να κινείται
ενναλακτικά με κινητήρα υδρογόνου ή ηλεκτρικό κινητήρα.
πέτρος τζεφέρης
elladitsamas.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου