Η θέση Τελ Καμπρί στη Δυτική Γαλιλαία, όπου ανεσκάφη ένα ανάκτορο το οποίο χρονολογείται από το 1700- 1550 π.Χ., αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αρχαιολόγων, καθώς ένα δάπεδό του από διακοσμημένο κονίαμα καθώς.... και χιλιάδες κομμάτια από τοιχογραφίες που κατέρρευσαν φέρουν όλα τα στοιχεία της τέχνης που αναπτύχθηκε στο Αιγαίο! Κι όχι μόνο!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
ΟΠΩΣ όλοι έχουμε μάθει από τα μαθητικά μας χρόνια, η Χαναάν ή «Γη της Επαγγελίας», όπως τη χαρακτήριζαν, ονομάζεται στην Παλαιά Διαθήκη η περιοχή που βρίσκεται στα δυτικά το Ιορδάνη ποταμού, δηλαδή η Παλαιστίνη.
Πήρε το όνομά της από τους απογόνους του Χαναάν. Ο Χαναάν ήταν γιος του Χαμ και απόγονος του Νώε.
Η γη Χαναάν, όπως είπαμε, λέγεται και «Γη της Επαγγελίας», γιατί είναι η γη που υποσχέθηκε ο Θεός στους Εβραίους ότι θα τους οδηγήσει ο Μωϋσής για να ζήσουν ευτυχισμένοι μετά τη δοκιμασία τους στην Αίγυπτο.
Τι αποκαλύπτει, όμως, η εφημερίδα «Το Βήμα»; Διαβάστε το κείμενο:
Κυκλαδίτες και Μινωίτες στη Χαναάν; Το ερώτημα απαντάται καταφατικά από τον καθηγητή κ. Ασάφ Γιασούρ-Λαντάου του Πανεπιστημίου της Χάιφα, ο οποίος θα μιλήσει με θέμα «Νέα δεδομένα για τον ρόλο της αιγαιακής τέχνης στα ανάκτορα της Μέσης Ανατολής» στις 19 Φεβρουαρίου στην Αρχαιολογική Εταιρεία, στο πλαίσιο των σεμιναρίων Μινωικής Αρχαιολογίας.
Η θέση Τελ Καμπρί στη Δυτική Γαλιλαία, όπου ανεσκάφη ένα ανάκτορο το οποίο χρονολογείται από το 1700- 1550 π.Χ., αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αρχαιολόγων, καθώς ένα δάπεδό του από διακοσμημένο κονίαμα καθώς και χιλιάδες κομμάτια από τοιχογραφίες που κατέρρευσαν φέρουν όλα τα στοιχεία της τέχνης που αναπτύχθηκε στο Αιγαίο.
Το Ελ Καμπρί δεν είναι η μοναδική θέση στην Ανατολική Μεσόγειο όπου εμφανίζονται στοιχεία κυκλαδικά- συγκεκριμένα, υπάρχουν άλλες τρεις-, ωστόσο η αρχαιολογική έρευνα αποκάλυψε ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη, αφού το ανάκτορο καταλαμβάνει έκταση 3.000- 4.000 τ.μ., αλλά και την πιο πρώιμη κατά δύο αιώνες (τουλάχιστον) των υπολοίπων.
Η απουσία στοιχείων σχετικών με τη διοίκηση, την αποθήκευση και γενικότερα με την οικονομία των ανακτόρων, όπως είναι γνωστή από τη μινωική Κρήτη, αποτελεί ωστόσο ένα παράδοξο για τους αρχαιολόγους. Ενδιαφέρον εξάλλου είναι το γεγονός ότι η τέχνη σε αυτό το κτίριο είναι μόνο Αιγαιακή. Η τοπική τέχνη των Χαναναίων ή Συρίων απουσιάζει εντελώς. Μένει οι επιστήμονες να δώσουν τις απαντήσεις. (*)
(*) Πηγή: Το Βήμα
ΟΠΩΣ όλοι έχουμε μάθει από τα μαθητικά μας χρόνια, η Χαναάν ή «Γη της Επαγγελίας», όπως τη χαρακτήριζαν, ονομάζεται στην Παλαιά Διαθήκη η περιοχή που βρίσκεται στα δυτικά το Ιορδάνη ποταμού, δηλαδή η Παλαιστίνη.
Πήρε το όνομά της από τους απογόνους του Χαναάν. Ο Χαναάν ήταν γιος του Χαμ και απόγονος του Νώε.
Η γη Χαναάν, όπως είπαμε, λέγεται και «Γη της Επαγγελίας», γιατί είναι η γη που υποσχέθηκε ο Θεός στους Εβραίους ότι θα τους οδηγήσει ο Μωϋσής για να ζήσουν ευτυχισμένοι μετά τη δοκιμασία τους στην Αίγυπτο.
Τι αποκαλύπτει, όμως, η εφημερίδα «Το Βήμα»; Διαβάστε το κείμενο:
Όταν οι Αιγαίοι έκαναν τέχνη στη Χαναάν
Κυκλαδίτες και Μινωίτες στη Χαναάν; Το ερώτημα απαντάται καταφατικά από τον καθηγητή κ. Ασάφ Γιασούρ-Λαντάου του Πανεπιστημίου της Χάιφα, ο οποίος θα μιλήσει με θέμα «Νέα δεδομένα για τον ρόλο της αιγαιακής τέχνης στα ανάκτορα της Μέσης Ανατολής» στις 19 Φεβρουαρίου στην Αρχαιολογική Εταιρεία, στο πλαίσιο των σεμιναρίων Μινωικής Αρχαιολογίας.
Η θέση Τελ Καμπρί στη Δυτική Γαλιλαία, όπου ανεσκάφη ένα ανάκτορο το οποίο χρονολογείται από το 1700- 1550 π.Χ., αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αρχαιολόγων, καθώς ένα δάπεδό του από διακοσμημένο κονίαμα καθώς και χιλιάδες κομμάτια από τοιχογραφίες που κατέρρευσαν φέρουν όλα τα στοιχεία της τέχνης που αναπτύχθηκε στο Αιγαίο.
Το Ελ Καμπρί δεν είναι η μοναδική θέση στην Ανατολική Μεσόγειο όπου εμφανίζονται στοιχεία κυκλαδικά- συγκεκριμένα, υπάρχουν άλλες τρεις-, ωστόσο η αρχαιολογική έρευνα αποκάλυψε ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη, αφού το ανάκτορο καταλαμβάνει έκταση 3.000- 4.000 τ.μ., αλλά και την πιο πρώιμη κατά δύο αιώνες (τουλάχιστον) των υπολοίπων.
Η απουσία στοιχείων σχετικών με τη διοίκηση, την αποθήκευση και γενικότερα με την οικονομία των ανακτόρων, όπως είναι γνωστή από τη μινωική Κρήτη, αποτελεί ωστόσο ένα παράδοξο για τους αρχαιολόγους. Ενδιαφέρον εξάλλου είναι το γεγονός ότι η τέχνη σε αυτό το κτίριο είναι μόνο Αιγαιακή. Η τοπική τέχνη των Χαναναίων ή Συρίων απουσιάζει εντελώς. Μένει οι επιστήμονες να δώσουν τις απαντήσεις. (*)
(*) Πηγή: Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου