Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Μύρτις, η εντεκάχρονη αρχαία Αθηναία

Η εντεκάχρονη αρχαία Αθηναία Μύρτις γίνεται “Φίλη των Στόχων της Χιλιετίας”  και στέλνει μέσω του ΟΗΕ ένα ηχηρό μήνυμα στην ανθρωπότητα.
«Το όνομά μου είναι Μύρτις,  Αυτό δεν είναι  το πραγματικό μου όνομα ! «Μύρτις» με ονόμασαν  οι αρχαιολόγοι που ανακάλυψαν το 1994-1995 τα οστά μου μαζί με άλλους 150 σκελετούς σε έναν ομαδικό τάφο στην περιοχή του Κεραμεικού στην Αθήνα. Μπορεί να μοιάζω με κορίτσι του 21ου αιώνα αλλά  να είστε σίγουροι ότι είμαι ένα κορίτσι που έζησε και πέθανε στα έντεκα της χρόνια στην Αθήνα του 5ου  αιώνα π.Χ.»
Γιατί λοιπόν, ένα κορίτσι της αρχαίας Αθήνας ονομάστηκε από τα Ηνωμένα  Έθνη  “Φίλος των Στόχων της Χιλιετίας” ;
Οι επιστήμονες είναι σίγουροι ότι ήμουν ένα από τα θύματα του λοιμού που έπληξε την Αθήνα τα τελευταία έτη του Πελοποννησιακού πολέμου, το 430-426 π.Χ. Γνωρίζουν, επίσης, ότι αιτία του θανάτου μου ήταν ο τυφοειδής πυρετός, που σκότωσε τον Αθηναίο πολιτικό Περικλή και περίπου το ένα τρίτο όλων των κατοίκων της πόλης εκείνη την εποχή. Λένε, επίσης, πως η επιδημία συνέβαλε στην τελική ήττα της Αθήνας από την Σπάρτη κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο.
Το κρανίο μου βρέθηκε σε ασυνήθιστα καλή κατάσταση και αυτό ενέπνευσε τον καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μανώλη Ι. Παπαγρηγοράκη, να ξεκινήσει, σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, την ανάπλαση του προσώπου μου. Και να ’μαι, λοιπόν!  Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους στη φωτογραφία μου. Με βλέπετε όπως σχεδόν ήμουν  την ημέρα που έφυγα από τον κόσμο.
Ο καθηγητής Μανώλης Ι. Παπαγρηγοράκης είχε την άποψη   ότι η “αναβίωσή” μου δεν πρέπει  να είναι μόνο μια ευκαιρία να δει ο κόσμος το πρόσωπο ενός κοριτσιού που έπαιζε στoυς πρόποδες της Ακρόπολης την εποχή που οι Αθηναίοι  έχτιζαν τον Παρθενώνα. ‘Ήθελε η “επιστροφή” μου στη Γη να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στον κόσμο και στους ηγέτες του.
Ο θάνατός μου ήταν αναπόφευκτος. Τον 5ο αιώνα π.Χ. δεν είχαμε ούτε τη γνώση ούτε τα μέσα για την καταπολέμηση θανατηφόρων λοιμών και ασθενειών.
Όμως εσείς, οι άνθρωποι του 21ου αιώνα, δεν έχετε καμία δικαιολογία. Διαθέτετε όλα τα απαραίτητα μέσα και τους πόρους για να σώσετε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, εκατομμυρίων παιδιών που όπως εγώ,  πεθαίνουν από ασθένειες οι οποίες μπορούν να προληφθούν και να θεραπευτούν. Αυτό είναι το μήνυμά μου. Αυτό είναι το μήνυμα του ΟΗΕ.
Έτσι έγινα « Φίλος των Στόχων της Χιλιετίας» του ΟΗΕ στο πλαίσιο της εκστρατείας του για την υλοποίηση των Αναπτυξιακών Στόχων της Χιλιετίας  www.wecanendpoverty.eu 2.500 χρόνια μετά το θάνατό μου, ελπίζω ότι το μήνυμα αυτό θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει περισσότερους ανθρώπους να εργαστούν και να κάνουν πραγματικότητα τους “Στόχους της Χιλιετίας της Ανάπτυξης”.
Ακούστε με! Ξέρω τι λέω. Μη ξεχνάτε ότι είμαι πολύ μεγαλύτερη και ως εκ τούτου πιο σοφή από εσάς.»
Η Μύρτις είναι το κεντρικό πρόσωπο της έκθεσης «Μύρτις: Πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν», η οποία έχει ξεκινήσει μια προγραμματισμένη περιοδεία στην Ελλάδα και σε πόλεις του εξωτερικού, με μια στάση δύο μηνών στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά, όπου και θα φιλοξενείται μέχρι τις 15 Ιουνίου.
 Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας εκτιμά ότι τα κρούσματα του τυφοειδούς πυρετού παγκοσμίως κυμαίνονται μεταξύ 16 και 33 εκατομμυρίων ετησίως, με 500.000 έως 700.000 θανάτους.
Σχεδόν εννέα εκατομμύρια παιδιά κάτω των πέντε ετών πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες που μπορούν να προληφθούν και να θεραπευτούν.




ΠΗΓΗ http://www.unric.org/el/-latest-news/26376-myrtis-message-on-mdgs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε επίσης...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...